نمایشگاه گروهی عکس «شریعتی؛ پوشه دوم»

شریعتی؛ پوشه دوم دومین پروژه از مجموعه سه‌گانه شهری‌ پس از ولیعصر؛ پوشه اول و محصول یک‌سال فعالیت مستمر یک گروه ۳۵ نفره است که با نمایش آثار ۲۴ هنرمند در مهر ماه ۱۳۹۸ در دو گالری آریا و دیلمان به نمایش در خواهد آمد.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم رامیار‌ منوچهرزاده آمده است:
این پروژه یک کارگاه آموزشی منسجم است که تلاش دارد هر سال نسل تازه هنرمندان جوان و نوجو را در دل خود پرورش دهد و بر این باور است که شهر به عنوان یک امکان و پتانسیل بالقوه فرصتی‌ برای مکاشفات هنری است.

جاده قدیم تهران که در قبل از انقلاب به آن کورش گفته می‌شد پس از انقلاب (با توجه به فضای حسینیه ارشاد اسلامی و سخنرانی‌های دکترعلی شریعتی) به خیابان دکتر شریعتی تغییر نام داد؛ وسعتی ۱۲ کیلومتری که مرکز تهران را به شمال تهران پیوند می‌دهد. خیابان شریعتی بر خلاف دیگر شاهراه‌های تهران کمتر مورد توجه عموم مردم و کارشناسان قرار گرفته است که البته این نکته سختی کار را دوچندان می‌کرد.

تلاش بر آن بود تا بر خلاف پروژه ولیعصر تمرکز هنرمندان فقط بر پوشش تصویری و استفاده از تصاویر صرف نباشد و این بدان معنا بود که این خیابان از زوایای مختلف و در مدیوم‌های مختلفی به نمایش در بیاید؛ تجربه‌ای بدیع و متفاوت که ما را در مسیر جدیدی قرار می‌داد که شکل‌گیری و ارائه آن مستلزم زمان و تمرکز بسیار بالاتری بود.

تجربه نمایش فضاهای چیدمانی وسیع، ویدئوآرت، عکاسی، طراحی سازه‌های بینارشته‌ای و صدا در کنار اشکال ارائه متفاوت ما را در موقعیت پیچیده‌تری در نسبت با نمایشگاه قبلی قرار می‌داد.

امید که در سایه تلاش‌های این گروه پروژه بعدی مربوط به خیابان انقلاب با استاندارد بالاتری از آنچه پیش روی شما عزیزان است در سال آینده برپا شود.

گشایش: جمعه ۵ مهر ۹۸، ساعت ۱۶ تا ۲۱
بازدید: تا ۲۶ مهر ۹۸، ساعت ۱۶ تا ۲۰
گالری دیلمان: خ شریعتی، بالاتر از ظفر، خ پورمشکانی، پلاک ۵۰ – ۲۲۸۷۵۶۳۶
گالری آریا: خ ولیعصر، بالاتر از سه راه بهشتی، کوچه زرین، پلاک ۱۰ – ۸۸۷۲۷۰۸۳

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *