تماشای آنلاین فیلم ABBAS BY ABBAS

کانال یوتیوب دویچه وله مستند به‌تازگی فیلم مستند Abbas by Abbas (2019) ساخته کامی پاکدل را به اشتراک گذاشته است. در این فیلم شاهد آخرین گفت‌وگوهای عکاس شناخته‌شده عباس عطار درباره‌ی دوران کاری‌اش هستیم، کسی که سه سال پیش در چنین روزی، پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ در ۷۴ سالگی از دنیا رفت.

عباس عطار (۱۳۲۳ – ۱۳۹۷) از مشهورترین عکاسان خبری در جهان و از مهمترین عکاسان آژانس عکس مگنوم است. او طی بیش از نیم قرن فعالیت عکاسی، تصویرگر رخدادها، جنگ‌ها و انقلاب‌ها در چهارگوشه‌ی جهان بود. او برخی از مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین عکس‌های دوران انقلاب در ایران را تهیه کرد، برای چند سال زندگی در مکزیک را به تصویر کشید و طی چندین دهه در بزرگترین پروژه‌اش به مذهب و رابطه‌اش با جوامع در نقاط مختلف جهان پرداخت.

Thomas Dworzak رئیس دوره‌ای مگنوم برای عباس عطار، کسی که برای بسیاری در این آژانس هم دوست و هم راهنما بود، نوشته است:

«او ستونی برای مگنوم بود، پدرخوانده‌ای برای نسل فتوژورنالیست‌های جوان. به‌عنوان یک ایرانی کوچ‌کرده به پاریس، او شهروندِ جهان بود، جهانی که بی‌وقفه مستندش کرد؛ جنگ‌هایش، فجایعش، انقلاب‌ها و تحولاتش، و باورهایش—در تمام زندگی‌اش. اندوه عمیقی است که او را از دست داده‌ایم. باشد که خدا و فرشتگانِ تمامی مذاهب بزرگی که او آنها را به تصویر کشید، پذیرای او باشند.»

این فیلم مستند ۴۲ دقیقه‌ای را هم‌اکنون می‌توانید از اینجا تماشا کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *