تور عکاسی از خانه موتمن الاطباء و خانه اردیبهشت

 

خانه موتمن الاطباء

خانه موتمن الاطباء از خانه‌های تاریخی محله عولادجان تهران به شمار می‌رود و با ایوان‌های ستون‌دار و بخاری‌های دیواری گچ‌بری‌شده، از یادگارهای دوران قاجاریه است. این عمارت به میرزا زین العابدین خان دنبلی ضرابی، ملقب به موتمن الاطبا تعلق داشت. وی نخستین فارغ التحصیل دارلفنون و شاگرد دکتر تلوزان فرانسوی محسوب می‌شد و از پزشکان نامی ایران در دوران قاجار بوده است. از خانه موتمن الاطبا، به‌عنوان لوکیشن سریال پربیننده شهرزاد و فیلم خانه پدری استفاده کرده‌اند. این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹، با شماره ثبت ۳۱۰۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

خانه موتمن الاطباء لوکیشن بسیاری از آثار تلویزیونی و سینمایی بوده است از آثار معروف می توان به سریال شهرزاد (لوکیشن خانه پدر فرهاد “هاشم آقا”) و فیلم سینمایی خانه پدری اشاره نمود.

نمایی از سریال شهرزاد

خانه موتمن الاطباء

خانه اردیبهشت

خانه اردیبهشت عودلاجان تهران یکی از خانه های تاریخی عودلاجان است که در فهرست آثار ملی با عنوان “خانه کوچه آقاموسی” ثبت شده است. البته در برخی اسناد از این خانه با عنوان “خانه پیاب” نیز یاد شده که نام آخرین صاحب خانه بوده است. کوچه خلیلی منفرد قبل از انقلاب کوچه منفرد و زمانی کوچه امین الدوله نام داشته است.

در قدیمی‌ترین سندی که در مورد خانه اردیبهشت عودلاجان تهران موجود است این خانه در دوران حکومت ناصرالدین شاه به نام “خانه میرزامحمد ناظر” ثبت شده است. بعدها این خانه به مدت ۷۰ سال در اختیار خاندان تهرانی قرار می‌گیرد. آخرین مالک خانه خانواده پیاب بودند که از سال ۱۳۳۶ تا ۱۳۸۴ ساکن این خانه بودند. پس از آن شهرداری منطقه ۱۲ تهران این خانه را خریداری می‌کند.

خانه اردیبهشت

خانه اردیبهشت

 

زمان برگزاری: جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰

نحوه برگزاری: حضور توسط همسفران ( دیدار ما درب ورودی خانه اردیبهشت)

محل برگزاری: تهران،پامنار – خلیلی مفرد – کوچه آقا موسی – بن بست اول (برای دیدن روی نقشه اینجا کلیک کنید)

هزینه برنامه : ۱۳۵ هزار تومان (خدمات تور شامل مجوز، ورودیه، راهنما، مدرس عکاسی و پذیرایی میان وعده می باشد)

ظرفیت محدود – اولویت با دوستانی است که زودتر اقدام به ثبت نام کنند. این تور با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد.

تلفن هماهنگی در محل: ۰۹۱۲۹۴۷۹۱۵۰

قوانین کنسلی:

  • درصورت کنسل کردن تور از ۱۰ تا ۳ روز قبل ازاجرا  ۲۵% کسر می‌شود.
  • درصورت کنسل کردن تور از ۳ تا ۲ روز قبل از اجرا ۵۰% کسر می‌شود.
  • درصورت کنسل کردن تور از ۲ روز  تا ۲۴ ساعت قبل از اجرا ۷۰% کسر می‌شود.
  • درصورت کنسل کردن تور از ۲۴ ساعت تا زمان اجرا – هیچ هزینه ای عودت داده نخواهد شد.

اعضایی که کارت آنها دارای اعتبار است جهت ثبت نام و بهره مندی از تخفیف ،کد عضویت خود را به شمار ۰۹۱۲۹۴۷۹۱۵۰ در وات ساپ ارسال کنند.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *