تور بازدید و عکاسی از محله عودلاجان

عودلاجان یا اودلاجان از محله‌های قدیمی شهر تهران است که از غرب به خیابان ناصرخسرو، از شرق به ری، از شمال به امیر کبیر و از جنوب به ۱۵ خرداد محدود است و سه محله اصلی امامزاده یحیی، پامنار و ناصرخسرو را در بر می‌گیرد که از نظر تاریخی، به دلیل وجود بناهای تاریخی متعدد، بسیار غنی است.

در این برنامه قصد داریم از جاذبه های تاریخی این محله  بازدید و عکاسی کنیم،  اول از همه به خانه مهربان می رویم عمارتی بسیار زیبا با معماری منحصر به فرد، و بعد از آن به عکاسی از خانه خاندان ظروفچی  میپردازیم این عمارت بازسازی نشده و خانه ای متروکه و بکر می باشد  و بعد از آن هم به خانه مدرس می رویم  و از معماری شگفت انگیز این خانه عکاسی می کنیم. برای آشنایی و دیدن عکس های بناها به پایین همین صفحه مراجعه نمایید.

خانه مهربان

خانه مهربان از بناهای با ارزش و تاریخی در محله عودلاجان است که می‌توان یادگارهایی از معماری دوره تحول میانه (پهلوی اول) و به طور شگفت انگیزی گردشی در سبک معماری قاجار -قبل و بعد ازعصر مشروطیت – را در آن باز جست.

خانه مهربان؛ یادگاری زیبا در عودلاجان تهران

خانه خاندان ظروفچی

خانه ظروفچی یادگاری به جا مانده از خاندان ظروفچی، عمارتی استخوان دار و با اصالت و پر از حس و عشق و خاطره در دل کوچه های تهران است.

خانه شهید مدرس

قدمت بنای تاریخی خانه موزه شهید مدرس به دوره قاجار بازمی‌گردد. پس از شهادت آیت الله مدرس، این بنا به حال خود رها شد و پس از زمانی طولانی، در سال ۱۳۹۳ توسط حاج محمد انصاری خریداری و پس از مرمت به‌عنوان دارالقرآن و خانه موزه شهید مدرس احیا شد. این بنا در دوره قاجار و بر اساس الگوی معماری سنتی ایران ساخته شده و دارای اجزای مختلفی است. فضاهای خانه شامل سه حیاط مرکزی، اتاق‌ها، راهروها، حوض‌خانه و سه در ورودی و… می‌شود.

خانه شهید مدرس کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

زمان برگزاری: جمعه ۰۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۳:۳۰

نحوه برگزاری: حضور توسط همسفران ( دیدار ما درب ورودی خانه مهربان)

محل برگزاری: تهران، خیابان مصطفی خمینی، خیابان بحرالعلوم، خیابان جاویدی، خانه مهربان (برای دیدن روی نقشه اینجا کلیک کنید)

امکانات: مجوز برگزاری، ورودی خانه های مهربان، خانه خاندان ظروفچی و خانه مدرس، پذیرایی، استاد عکاسی و راهنما

اعضایی که کارت آنها دارای اعتبار است جهت ثبت نام و بهره مندی از تخفیف به شمار ۰۹۱۲۹۴۷۹۱۵۰ در وات ساپ پیام دهند.

هزینه برنامه : ۹۰/۰۰۰ هزار تومان

ظرفیت محدود – اولویت با دوستانی است که زودتر اقدام به ثبت نام کنند. این تور با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد.

تلفن هماهنگی در محل: ۰۹۱۲۹۴۷۹۱۵۰

قوانین کنسلی:

  • درصورت کنسل کردن تور از ۱۰ تا ۳ روز قبل ازاجرا  ۲۵% کسر می‌شود.
  • درصورت کنسل کردن تور از ۳ تا ۲ روز قبل از اجرا ۵۰% کسر می‌شود.
  • درصورت کنسل کردن تور از ۲ روز  تا ۲۴ ساعت قبل از اجرا ۷۰% کسر می‌شود.
  • درصورت کنسل کردن تور از ۲۴ ساعت تا زمان اجرا – هیچ هزینه ای عودت داده نخواهد شد.

 


 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *