عکاسی فاین آرت

 

 

مدرس: رهام شیراز
کلاس عکاسی فاین آرت، ۱ روز در هفته در ۱۰ جلسه، هر جلسه  به مدت دو ساعت برگزار می شود.

 


معرفی دوره:

گسترش بیان هنری در زمینه رسانه‌ی عکاسی  به قوت قابل پیگیری است. به عبارتی با ورود  به عصر دیجیتال، منطق بازنمایی رسانه‌ی عکاسی به شکلی از مواجهه با دنیا تغییر ماهیت داده است. حالا عکاس با مجهز شدن به سواد عکاسانه در کنار سواد زبانی‌اش برای فرضیه پردازی میتواند حیطه های تعریف تولید اثر هنری را به فرا تر از صرفا تولید یک عکس بواسطه ی عمل عکاسانه گسترش دهد. در این راستا دوره عکاسی فاین آرت به گونه ای طراحی شده که علاوه بر مجهز کردن هنرجو با قابلیت های سواد عکاسانه،  نحوه ی گسترش مفاهیم عکاسی و اشیای عکاسی شده نیز در آن مورد مطالعه قرار گیرد.  به عبارتی، در این دوره هنرجو نه تنها مجهز به سواد عکاسانه خواهد شد، بلکه سواد زبانی اش را برای تولید فرضیه ازدل یک مجموعه هنری  بالا خواهد رفت.

برای رسیدن به این هدف، در طی ده جلسه تلاش خواهد شد  نه تنها هنرجو با مبانی عملی  برای مواجهه عکاسانه اش با دنیا آشنا شود، بلکه به مبانی نظری ای مجهز شود که میتواند بیان یک مجموعه عکس را در حیطه ی زبان نیز متبلور کند. پس هنرجو در کنار اینکه با اصطلاحات اساسی خوانش فلسفی یک عکس آشنا می شود پروژه ای را از ابتدا انتخاب و در طول مدت ترم به پختگی مقدماتی میرساند. در ادامه، در چند جلسه هنرجو با آشنایی با بیان در تاریخ عکاسی تا به امروز به سوادی دست پیدا می کند که او را از تکرار آنچه که بوده مصون نگه می دارد. در خلال این آشناییِ تاریخی تلاش خواهد شد با مجهز کردن هنرجو با مبانی نظری نشانه شناسی، پدیدارشناسی و روانکاوانه بعنوان دیسیپلین های مادری که قابل وصل به عکاسی هستند، امکان مشق مفاهیم میان رشته ای با عکاسی مطالعه شود. درپایان ترم نتیجه مطلوب آشنایی هنرجو با تعاریف بنیادی از جمله عکاسی روایی، عکاسی خیابانی، عکاسی پرتره ، هنر مفهومی عکس بنیان، عکاسی منظره و غیره در سطح معاصرش است.این سواد  به او این امکان را میدهد که با تعمق بیشتری یا اقدام به گسترش عمل عکاسانه اش به حیطه های زبانی دست یابد یا مجموعه ای عکاسانه را با وصل به گزاره ای زبانی دچار پویای کند.


درباره مدرس:

متولد سال ۱۳۵۲ و فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشکده هنر های زیبا، دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد در رشته عکاسی و فرهنگ شهری از دانشکده گلد اسمیتس، دانشگاه لندن است. او چند نمایشگاه به عنوان عکاس هنری و همچنین کیوریتور برگزار کرده است و تمرکز او در نوشته هایش در زمینه خصوصیات هنر عکاسی معاصر است. هم اکنون مدرس رشته عکاسی در دانشگاه های هنر تهران، دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و دانشگاه سوره در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و دوره تدوین شده توسط خودش را که به روی عکاسی معاصر متمرکز است تدریس می کند. در پنج سال اخیر او مشغول طرح ریزی نظریه عکاس-مولف بواسطه مطالعاتش در خصوص عکاسی معاصر است.


امتیاز دوره:

برای هنرجویان در پایان دوره نمایشگاه گروهی عکس از پروژه های انجام شده در طول کلاس برپا می گردد.

ارائه مدرک دو زبانه معتبر ( مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

انجام پروژه های عملی مستقل


ثبت نام کلاس

  • قیمت: ۹۹۰,۰۰۰ تومان